4 juni 2018

Debby van den Boogaard: 'Als je binnenkomt bij Station026 krijg je direct een huiselijk gevoel'

  • Werkplek die bij je past
  • Fully serviced
  • Huurprijs all inclusive
  • Opzegtermijn van 3 maanden

Debby is een ervaren hospitality service manager bij Station026 met haar eigen bedrijf 2Foon en tevens lid van CityWorkSpace. Debby heeft lang in de horeca gewerkt en bekleedde daar met veel plezier een hospitality functie. Toen haar baan stopte, wilde zij graag voor haarzelf beginnen in een receptiefunctie als zelfstandige.

Die droom is inmiddels werkelijkheid geworden. Debby is het gezicht van Station 026, beheert de receptie en levert daarnaast extra diensten voor huurders die het zelf te druk hebben om een aantal taken uit te voeren. Deze werkzaamheden bestaan onder andere uit telefoonservice, e-mailservice en agendabeheer. Nu het huurdersaantal sterk groeit, heeft zij daar inmiddels al een leuke, drukke dagtaak aan.

Over Debby van den Boogaard

Het is niet geheel toevallig dat Debby bij Station026 terecht is gekomen. Debby kende de eigenaar van Station026 al en heeft contact opgenomen met de vraag of hij niet iemand zoals haar zocht. Omdat het plan destijds nog lang niet rond was, heeft het uiteindelijk een jaar geduurd voordat Debby ook daadwerkelijk aan de slag kon, maar het was het wachten meer dan waard.

Sinds de start van Station 026 is Debby er dus al onderdeel van. Toen Station 026 haar deuren net had geopend waren er nog weinig huurders, maar inmiddels zit een groot gedeelte van het pand al vol. Natuurlijk was het begin erg spannend en dan met name de vraag of het wel zou gaan lopen, maar nu het pand steeds voller raakt is die spanning wel weg en is de volgende vraag hoe lang ze het nog alleen kan doen.

Debby ziet het ook als haar taak dat de huurder het gezellig vinden bij Station 026 en dat alles goed geregeld is. Omdat zij zelf ook wel eens een dag vrij nodig heeft, heeft Debby zelf iemand geselecteerd die haar kan vervangen op deze dagen. Natuurlijk moet de vervangster de kwaliteit van het werk van Debby kunnen waarborgen, ook richting de huurders. Dat zij graag haar best doet om het de huurders zo comfortabel mogelijk te maken, ontgaat de huurders zeker niet. Debby vertelt: ‘Als ik er een keer een dag niet ben, dan vragen ze meteen aan mijn vervangster waar ik ben. Ik begin de huurders inmiddels zelfs al bij de voornaam te kennen.’

Wat Debby het leukst aan haar werk vindt, is de combinatie van kantoor en horeca. Door haar werkverleden kan zij goed de vergelijking maken tussen het zijn van een werknemer of een zelfstandige. Debby is ervan overtuigd dat zij door het plezier in haar werk als zelfstandige juist dat stapje extra zet. ‘Als de mensen blij zijn, is iedereen blij.’ Ook het feit dat Debby er al vanaf het begin bij is, zorgt bij haar voor betrokkenheid en motiveert haar om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken.

De warmte van Station026

Regelmatig hoort Debby van mensen die bij de huurders op bezoek komen, dat er bij Station 026 een huiskamergevoel heerst. Over de vraag wat zij zelf het meest aansprekend vindt, hoeft zij niet lang na te denken. ‘Wat ik zelf het meest vind aanspreken bij Station 026, is de aankleding van het pand. Als je binnenkomt, krijg je direct een huiselijk gevoel’

Het meest opvallende vindt Debby de combinatie van alle verschillende soorten service die geleverd worden aan de huurders. Ze ziet het ook als iets dat aantrekkelijk is voor (potentiële)huurders. Debby is erg enthousiast over haar werkplek en vertelt: ‘Het concept van CityWorkSpace zelf is natuurlijk ook erg uniek. De leden hebben allemaal een andere expertise. Eerst wordt gekeken of wij samen met elkaar bepaalde klussen kunnen klaren, voordat er iemand anders bij wordt gehaald.’

Debby omschrijft de gemiddelde huurder als zelfstandig en ondernemend. Het valt haar op dat de huurders op die twee vlakken allemaal hetzelfde gedrag vertonen. Dit gedrag ziet zij vooral terug in het feit dat alle huurders het graag zelf willen doen, maar de samenwerking daarin wel belangrijk vinden.

‘Een goed voorbeeld hiervan is dat er kort geleden een vergadering van CityWorkSpace plaatsvond in Station 026, maar helaas werkte de beamer niet en deze had CityWorkSpace wel nodig. Eén van de huurders bood direct aan dat ze zijn beamer wel even konden lenen.'

Lunch bij Station 026

Een leuke ontwikkeling bij Station 026 is, dat de verschillende huurders elkaar ook steeds vaker treffen tijdens de lunch. Een aantal huurders maakt gebruik van een cateringservice die lunches komt brengen, zodat de huurders vervolgens samen in de gezamenlijke ruimte beneden kunnen eten.

Momenteel is het nog zo dat verschillende bedrijven dan vooral bij hun eigen collega’s zitten, maar wie weet verschuift dat in de loop der tijd nog. Debby heeft zelf het idee om een keer een borrel te organiseren, waardoor iedereen elkaar nog wat beter leert kennen. 

Wat zijn jouw ideeën voor Station026?

Heb jij zelf nog leuke ideeën om elkaar beter te leren kennen en ben je huurder bij Station 026? Ga dan snel langs bij Debby en geef jouw idee door!

Recente berichten